Ač se kultura reklamací ve sféře technologií (na rozdíl třeba od jídla) vyvíjí dobrým směrem a reklamace zřídkakdy zamítají, pokud jsou z reálného důvodu, bylo by lepší se jimi nemuset stresovat. Vždyť koho baví obíhat obchody, že mu zase něco nefunguje? Ten čas by určitě šel využít lépe. Jak vědět, co kupovat, čemu se radši vyhnout? Vše si vysvětlíme na příkladech.
U nového produktu stěží poznáte, jestli bude k něčemu dobrý, pokud nejste expert. Ač nás psychologický a marketingový tlak nutí vše vyzkoušet hned, jak se objeví na trhu, raději vyčkejte. Není nic horšího než mít doma nový krám, který nevyužijeme. A často ještě navíc funguje s chybami. Raději vyčkejte na recenze a až se objeví více konkurenčních přístrojů – budou toho umět víc a za lepší cenu.
Věc, kterou potřebuje dnes většina lidí, je telefon. Mnozí by si sice vystačili i s „hloupým“ tlačítkovým, přesto však většinou volíme ten chytrý. Ač jeho funkce často nevyužíváme naplno, mít po ruce kvalitní fotoaparát, jízdní řády, mapy i navigaci, se občas může hodit. A právě při nákupu telefonu vzniká nejvíce potíží.
Zvažte, jestli telefon za dvacet tisíc je opravdu to, co potřebujete. V dnešní době ani drahé telefony nevydrží více než pár let a z hlediska funkcí často nedokážou nic navíc. Platíte za značku či design. Navíc mnoho možností ani nevyužijete. Lépe je si udělat seznam toho, co od telefonu požadujete. Chcete, aby byl lehký a kompaktní – zvolte menší displej. Pokud potřebujete občas prohlížet technické výkresy, naopak asi bude nutná větší úhlopříčka? Co baterie, jste často na cestách a potřebujete větší výdrž? Řiďte se tím. Parametry jako vzhled a barevná nabídka by neměly být na prvním místě.
A pokud se s mobilem přeci jen něco stane, jděte na diagnostiku. Zjistí, co mu je a jak jej opravit. Často opravy nejsou laciné, ale přesto, chraňte naši planetu, nevyhazujte věci zastižené jen drobnou poruchou.